تبلیغات
فتو تراپی پرتو نوزاد پیشرو در درمان زردی نوزادان در منزل - 3 ترفند مهم تغذیه ای برای تغذیه کودکان:

درباره ما

با سلام به سایت اختصاصی فتو تراپی پرتــــــــــو خوش امدید. دراین مکان شما می توانید علاوه بر افزایش اطلاعات خود در رابطه با مقوله زردی نوزادان با روش های درمان این بیماری ساده اما جدی و خطر ناک(در صورت عدم درمان) آشنا شده ودرصورت تمایل به استفاده از امکانات این مرکز در رابطه با درمان زردی نوزاد خود با ان تماس ویا آن را به خویشاوندان خود توصیه نمایید.
درصورت نیاز به راهنمایی با شماره تلفن های زیر تماس حاصل نمایید
09142828201
09148013959

بایگانی

نویسندگان

تصاویر برگزیده

 

3 ترفند مهم تغذیه ای برای تغذیه کودکان:



کودکی که از خوردن انواع سبزیها رویگردان است، ویتامینها و مواد معدنی اصلی را از دست میدهد پس....


چنانچه به طور مثال کودکتان تمایلی به خوردن هویج ندارد، آلو یا طالبی به او بدهید تا جبران ویتامین «آ» و «کاروتنوئید» مورد نیازش بشود. توت فرنگی و پرتقال جایگزین مناسبی برای اسفناج، جهت تأمین اسید فولیک ضروری بدن، میباشند. موز که منبع غنی پتاسیم است، میتواند جایگزین سیب زمینی باشد و مرکبات را می شود به جای کلم بروکلی مصرف کرد تا احتیاجات بدن به ویتامین «ث» رفع شود. ولی حتی اگر کودکتان به طور عادی از سبزی استفاده نمیکند، ضروریست که گه گاه آن را در برنامه غذایی او بگنجانید تا اندک اندک به خوردن آن انس بگیرد. سبزیها نه فقط حاوی ویتامینها و مواد معدنی مهم هستند، بلکه دارای مواد گیاهی سالمند و سرانجام کودک پذیرای آنها خواهد شد.

نان سفید، به اندازه نان سبوس دار مواد مغذی ندارد اما....

واقعیت اینست که نان گندم کامل (سبوس دار) همچنان بهترین انتخاب است. این نوع نان به علت داشتن فیبر زیاد از یبوست جلوگیری کرده و مانع امراض قلبی، پرفشاری خون و بیماری قند میگردد. ولی این به آن معنی نیست که نان سفید فاقد هر گونه ماده مغذی است. این نوع نان هم دارای آهن، ویتامینB، اسید فولیک و.. است. پس اگر کودکتان از خوردن چنین نانی روی میگرداند، چاره ای ندارید جز اینکه به وی نان سفید بخورانید. موقع مصرف نان سفید توسط کودکان، کمبود فیبر را با مصرف یک میوه اضافی جبران کنید.

برای برخورداری از استخوان محکم، اگر شیر محبوب کودکان نیست...

واقعیت اینست که شیر یکی از منابع کلسیم شمرده میشود. ولی چنانچه کودکتان میل به خوردن شیر ندارد، باز هم میتواند مقادیر کافی از مواد استخوان ساز را از سایر مواد غذایی به دست آورد. آنها شامل ماست، پنیر، شیر سویای غنی شده از کلسیم، گل کلم ایتالیایی (بروکلی)، پنیر سویا (توفو)، سبزیهای پربرگ تیره رنگ، کلسیم غنی شده و آب پرتقال 100%خالص است. آنچه که از اهمیت بسزایی برخوردار است، اینست که کودکتان کلسیم مورد نیاز روزانه اش را حاصل کند. این مقدار روزی 500 میلی گرم برای کودکان 1 تا 3 ساله،3800 میلی گرم خالص 4 تا 8 ساله و 1300 گرم مخصوص کودکان 9 سال به بالا است.

نظرات

ارسال نظر

 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
طراح قالب:ســــــامـــــان
کلیه حقوق این سایت محفوظ است.

شبکه های اجتماعی

اطلاعات سایت

آمار بازدید

  • بازدید کل:

  • بازدید امروز:

  • بازدید دیروز:

  • بازدید ماه قبل:

  • بازدید این ماه:

  • تعداد مطالب:

  • نویسندگان: